2013. október 17., csütörtök

A különös grófnő

Edgar Wallace könyve, A különös grófnő izgalmas olvasmány, azonban a történet hagy némi kívánnivalót maga után.

A történetből: A kissé butácska főszereplőnő, Lois, egy nap azzal szembesül, hogy nem azok a szülei, akik felnevelték, hanem az édesanyja egy hírhedt gyilkos, aki nemsokára szabadul a börtönből. De nem ez az egyetlen furcsaság, amivel szembesülnie kell. Egy férfi már-már megszállottan figyeli, és próbálja elnyerni a kegyeit, de Lois új munkahelye is tartogat meglepetéseket. A grófnő titkárnőjeként kap állást, és habár Loisszal meglehetősen udvariasan, sőt nagylelkűen bánik, a saját fiával kifejezetten kegyetlen.

Értékelésem: Nekem már a borító is tetszett, leszámítva azt a csúnya, pink csíkot a közepén. A történet kifejezetten érdekes, mindig történik valami meglepő, amitől egészen csavarosnak tűnik a történet, és egyre jobban vártam, hogy végül mindenre fény derüljön. Sajnos azonban nem egy Agatha Christie történettel állunk szemben, ahol a könyv végén minden apróságot megmagyaráznak. Itt bizony sok kérdés nyitott marad, sok az elvarratlan szál, kidolgozatlan részlet. Az volt az érzésem, hogy ezeket a csavarokat csak azért fűzte az író a történetbe, hogy fenntartsa az izgalmat, és az olvasó érdeklődését - ami az én esetemben nagyon jól sikerült is -, viszont azzal már nem fáradozott, hogy ezeknek végül jelentőséget is tulajdonítson, és kifejtse. Pedig igazán érdekes, összetett regény lehetett volna ebből!

A könyv belső borítója szerint Edgar Wallace 175 regényt írt, melyeket több mint 160 esetben filmesítettek meg. Nekem az a benyomásom, hogy a mennyiség ezúttal a minőség rovására ment. De ezzel együtt se bántam meg, hogy elolvastam a történetet, mert tényleg lebilincselő volt, némi hiányérzettel a végén. A történetnek egyébként, mintha előzménye is lenne - a sokat emlegetett indiai eset -, amiről szintén semmi nem derül ki, de folyamatos célozgatások vannak rá. Nem találtam semmi arra utalót, hogy ez egy könyvsorozat lenne, mégis erős a gyanúm, hogy nem véletlenül emlegetik annyit az előzményeket.

Értékelésem: 4 / 5

Hasonló könyvek:
Kakukkszó
This Pen for Hire
Heat Wave - Hőhullám

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése