2014. december 20., szombat

Karácsony New Yorkban

http://moly.hu/konyvek/fejos-eva-karacsony-new-yorkbanTöbb generációs történet, amiben mindenki önmagát keresi.

A történetből: Martin sosem találkozott az apjával. Ugyanis anyja tinédzserkori kalandjából született, apja pedig nem más, mint a világhírű, amerikai rockzenész, Wayne "Sunny" White. Lina, Martin édesanyja azóta már nem olyan szeleburdi, és férjével együtt nevelik a már majdnem felnőtt Martint, és közös kislányukat. Lina azonban úgy gondolja, hogy férje csalja őt, és nem tudja, mi tévő legyen. Szinte kapóra jön a meghívás Martin apjától, hogy utazzanak New Yorkba, hogy együtt töltsék a karácsonyt, és megünnepeljék a világsztár 70-edik születésnapját. Az ugyan abszurd ötletnek tűnik, hogy Wayne az összes gyermekét, és azok anyját is elhívta, de így legalább Martin megismerheti végre az apját, és Linának is lehetősége lesz kiszakadni az otthoni környezetből, és átgondolnia, hogy hányadán is áll a férjével.

Értékelésem: Nagyon tetszett! Sokan szidják Fejős Évát mint írónőt, ezért korábban még nem mertem belevágni egyik regényébe se, de most, így karácsony környékén, gondoltam mégiscsak megpróbálkozom ezzel a történettel. Milyen jól tettem! Nagyon érdekes regény volt, végig lekötött, és vártam, hogy mi lesz a vége. Nem értem, miért szidják, mert nagyon ötletes volt a történet, kellemes a stílusa is, és szerethetőek, emberiek, hihetőek a karakterei is. Érdekes kérdéseket boncolgat, főként az emberi kapcsolatok és a párválasztás terén, de terítékre kerül a saját lelkiismeretünnkel való megbékélés is, ami szerintem nagyon jól illik a karácsonyi hangulathoz. A könyvben nagy szerepet kap a zene és a hírnév, emiatt többször is előkerül az a kérdés, hogy a népszerűség és a művészi igényesség kizárják-e egymást. Ez a dilemma több szereplőt is erősen foglalkoztat, leginkább talán Martint, aki maga is zenész szeretne lenni, de apja és féltestvére is összetűzésbe kerülnek emiatt.

A történetvezetés váltott szereplős, több ember szemszögéből is láthatjuk fejlődni az eseményeket, de leggyakrabban Lina, Martin és Wayne fejébe pillanthatunk be. Emiatt a cselekmény is több szálon fut, hiszen mindannyiuk szerelmi életét, és lelkükben cipelt terheiket megismerjük. Számomra ez a történet ötből ötös, és egészen biztos, hogy máskor is fogok még olvasni az írónőtől!

Értékelésem: 5 / 5

Hasonló könyvek:
Elveszett kutyák, magányos szívek
Nyári flört

Kövess Bloglovin-on

1 megjegyzés:

  1. Én is hasonlóképpen vagyok az írónővel, mint te voltál, de talán nekem se ártana félretennem az előítéletem, hátha valami jóból maradok ki. :)

    VálaszTörlés