2015. február 13., péntek

De mi került a pitébe?

http://moly.hu/konyvek/alan-bradley-de-mi-kerult-a-pitebeA koraérett méregkeverő titkos nyomozása.

A történetből: Flavia egy nem hétköznapi lány. Tizenegyéves létére már-már egyetemi szinten vegyészkedik, kedvenc időtöltése a méregkeverés. Kísérleteit általában két nővérén hajtja végre, de szakismeretére és logikájára ezúttal egy sokkal komolyabb ügyben is szüksége van. Miután egy hullába botlik a kertben, fel kell göngyölítenie az ügyet, és el kell rejtenie az apja bűnösségére utaló jeleket.

Értékelésem: Hamar megkedveltem Flavia-t. Igazi különc, egy okostojás, aki nem nagyképűségével gonoszkodik, hanem ármánykodós, alaposan kitervelt, minden részletében kidolgozott csínyeket hajt végre. Vagyis ezek nem is csínyek, ő inkáb úgy hívja: bosszú. Édes bosszú. Szerintem Flavia-ból remek gonosz főhős lenne, minden adottsága megvan hozzá. De épp attól érdekes a történet, hogy nem ő követ el bűnügyet, hanem ő próbálja meg felderíteni azt. Ráadásul nagyon leleményesen és szórakoztatóan. Koraérettsége nemcsak kémiai ismereteiben nyilvánul meg, hanem egész lényében: rendkívül tájékozott a világban, mind történelmi, művészeti, vagy akár politikiai kérdésekben, de mindemellett nagyon gyakorlatias is. A közeli települések minden zugát ismeri, és rendkívül jó érzékkel bánik a különböző típusú emberekkel. Nekem néha Kázmér jutott eszembe róla a Kázmér és Huba képregényekből, aki sokszor a korához képest túlontúl emelkedett bölcselkedésbe kezd. Habár Flavia nem bölcselkedik, de mégis hasonló humor szövi át a regényt. Számomra nagyon szórakoztató volt ez a stílus és maga a bűnügy felderítése is. Szövevényesebb a történet, mint gondoltam volna, és nagyon ötletesek a nyomok, amiket Flavia apránként végig követ. Egy szó mint száz: nekem bejött a regény, kérem a következőt!

Értékelésem: 4 / 5

A könyvsorozat részei:
 Flavia de Luce rejtélyei 1: The Sweetness at the Bottom of the Pie - De mi került a pitébe?
 Flavia de Luce rejtélyei 2: The Weed That Strings the Hangman's Bag - A titokzatos bábjátékos
 Flavia de Luce rejtélyei 3: A Red Herring Without Mustard - magyar megjelenésről még nincs hír
 Flavia de Luce rejtélyei 4: I Am Half-Sick of Shadows
 Flavia de Luce rejtélyei 5: Speaking from Among the Bones
 Flavia de Luce rejtélyei 6: The Dead in Their Vaulted Arches
 Flavia de Luce rejtélyei 6,5: The Curious Case of the Copper Corpse
 Flavia de Luce rejtélyei 7: As Chimney Sweepers Come to Dust

Hasonló könyvek:
A különös grófnő
A Bertram Szálló
Harry Potter and the Sorcerer's Stone

Kövess Bloglovin-on

7 megjegyzés:

  1. Érdekesnek hangzik a könyv, de most látom, hogy hét része van már...merjek belekezdeni? :D (gyerek főszereplő mellett mennyire komoly tízes skálán?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A részek teljesen különállóak, nyugodtan belekezdhetsz. Hogy mennyire komoly? Szerintem teljesen. Mondjuk 8 a 10-ből.

      Törlés
  2. Igazából nagyon megfogott a borítója, amikor először megláttam és most megint előhoztad nálam a késztetést az elolvasására. Figyelni fogom a könyvtárban! :)

    (Szigorúan zárójelben: 5-én kiderül, hogy hamarosan jön a kövi rész. Szóval relatíve gyorsan dolgoznak vele.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagyon tetszik a borító!! :) Nagyon ötletes, és szépek a színei. Szerintem érdemes elolvasni, nekem tetszett.

      A maxim nyereményjátékából én is megfejtettem, hogy már fordítják a harmadik részt, bár bejelentési dátumot nem tudtam, köszi! Ezek szerint nem kell sokat várni. De igazából nekem kb. mindegy, mert angolul is tudom olvasni. Bár a magyar borítók sokkal szebbek! :)

      Törlés
    2. Úgy értettem, hogy megfejtéssel együtt általában mondanak időpontot - legalábbis remélem mondanak :D Kíváncsiságból most jobban körbenéztem az angol borítók között és attól tartok egyet kell értenem, a magyarok sokkal szebbek. Eddig nem is tűnt fel, hogy a többi mennyire szimpla vagy egysíkú...

      Valaki nagyon tud tervezni nálunk :)))

      Amúgy fülszövegeket ritkán olvasok, inkább más bloggereket szoktam 1-1 tetszetős könyvről :D Persze előfordul, hogy meglep a sztori és félidőben mégis fülszövegezem egyet, aztán csak nézek :D

      Törlés
    3. //Mire leírom, addigra megvan a frissben: első félévben, könyvhét / könyvfeszt :))//

      Törlés
  3. Köszi a jóhírt! :) (Moly-t nem nézek munka közben, úgyhogy nem láttam még a friss-t, te vagy most a jó hír hozója.)

    Szerintem nem magyar a borítótervező, mert goodreads-en láttam, hogy más nyelvű kiadásoknál is vannak ugyanezek a borítóképek. A következő részek borítóját is láttam így már. :) Azok is szépek.

    Ha egy könyvre kíváncsi vagyok, én is inkább bloggerek véleményét olvasgatom, mint fülszöveget. :) Úgy látszik, ebben egyezünk.

    VálaszTörlés