2015. november 22., vasárnap

A burok

http://moly.hu/konyvek/stephenie-meyer-a-burokHosszú, de izgalmas regény egy szokatlan földi invázióról.

A történetből: Vándor új testet kap, egy lázadó emberét. Melanie egyike volt azoknak az embereknek, ekik elbújtak a földet megszálló, és emberi testeket használó földönkívüli lelkek elől. Vándor feladata, hogy Melanie testét elfoglalva az emlékeiből kiderítse, hol bújkálnak még emberek. Úgy tűnik, hogy Melanie tudata még nem hagyta el a testét, így most ketten osztoznak rajta Vándorral. Vajon Melanie meg tudja védeni a szeretteit, vagy Vándor erősebbnek bizonyul nála?

Értékelésem: Nagyon érdekes az alapötlet, bár egyben hátborzongató is. Rettenetesen hangzik, hogy idegen lények vehetik át az irányítást a testünk felett! De ahogy olvastam a könyvet, lassan megszoktam a gondolatot, és egyre jobban megkedveltem a főszereplőt, Vándort. A többi szereplő is tetszett, leginkább Jeb, a dörzsölt vén medve, aki Melanie szerint kicsit őrült.

Nagyon olvasmányos a könyv, jól lehet vele haladni, és általában izgalmas a történetvezetés is. De csak általában, ugyanis volt egy-két rész, amin lehetett volna rövidíteni. Rá is fért volna a könyvre, mert rettenetesen hosszú! Én elsősorban a szerelmi civódáson, szenvedésen rövidítettem volna, mert az elég fárasztó volt, és leginkább egy tinilány (és tinifiúk) picsogásának tűnt. Holott a főszereplők elvileg ennél már idősebbek. Az írónő itt is bevetette az Alkonyatból már ismert "tiltott szerelem" trükköt, ahol nem lehetnek egymáséi a különböző fajokból származó főszereplők, sőt, csavart rajta még egyet, hátha ettől még izgalmasabb lesz a történet. Nekem ez nem jött igazán be, szerintem jobb lett volna a könyv tizedennyi szerelmes résszel.

Viszont a cselekmény elég érdekes volt, és izgalmas is. Jól át volt gondolva a regény, és egy szép kerek történetet kaptunk, annak ellenére, hogy a regényhez folytatás is készül. Szerintem még jobb lehetett volna a könyv, ha kevesebb rész játszódik az emberek búvóhelyén, mert így ezt aránytalanul hosszúnak éreztem, és a többi rész általában amúgy is izgalmasabb volt számomra.

A könyv alapján azonos címmel készült filmet is hamarosan megnézem, bár állítólag elég gyengécske. Kíváncsi leszek. Érdekes, hogy egy új, hamarosan a mozikba kerülő film, Az ötödik hullám is mintha ugyanezt a témát dolgozná fel, legalábbis az előzetes alapján nekem nagyon úgy tűnik. Ez a film is egy regény alapján készül, amit Rick Yancey írt azonos címmel. Vajon milyen hasonlóságok és különbségek vannak a két regény és a két film között?

Értékelésem: 3 / 5

A könyvsorozat részei:
 The Host 1: The Host - A burok
 The Host 2: The Seeker - angol nyelvű megjelenés: ???
 The Host 3: The Soul

Hasonló könyvek:
Alienated
Obszidián
Keserű ébredés

Kövess Bloglovin-on

2 megjegyzés:

  1. Én nagyon remélem nem fog elkészülni Meyer a folytatással, mert ez a történet úgy kerek, ahogy van. És csak elrontaná biztosan. Én nagyon szerettem anno, (meg is lepődtem magamon, hiszen a twilight korszakom már rég elmúlt), és szerintem pont a romantikus szál, és az érzelmek miatt. Bár a vége már túl kényelmes volt a szerelmi négyszögnek. :D

    VálaszTörlés
  2. Nekem a legnagyobb bajom az volt, hogy túl hosszú :( És miután bekerültek a barlangba én úgy éreztem, hogy nem történik semmi. Vártam valami izgalmasra, de nem kaptam meg :(

    VálaszTörlés