2015. december 19., szombat

Karácsonyi lakoma és más történetek

Többségében sablonos, semmitmondó rövid elbeszélések.

A történetből: Hosszabb-rövidebb novellák, elbeszélések váltogatják egymást ebben a kötetben a néhány oldalastól az akár 70 oldalasig is. Akadnak köztük karácsonyiak, és kevésbé ünnepiek is, de mindegyikben a szerelem és a boldogság keresése a fő téma. A történetek hosszától függően némelyik kevésbé kidolgozott, míg más történetek pedig mélyebb jellemrajzot adnak a szereplőkről.

Értékelésem: Többet vártam a könyvtől. Először is meglepő volt, hogy egy csomó történet nem is karácsonyi, holott a cím és a borítókép alapján ezt vártam. Az elején, ahogy olvastam egymás után a novellákat, kezdtem azt hinni, hogy a címadó elbeszélésen kívül semelyik nem lesz karácsonyi. Szerencsére nem így lett, mert a három hosszabb történet mind karácsonyi témájú volt, és a rövid novellák közül is egy-kettő valamennyire köthető az ünnepekhez. Az első egy-néhány történet nagyon semmilyen volt, nem szerettem meg bennük a szereplőket, és el is gondolkodtam, hogy olvassam-e tovább a könyvet. Aztán szerencsére következett egy nagyon jó elbeszélés egy újságírónőről, aki egy cikk írásához beépül egy étterembe, hogy ott dolgozzon és belső információkhoz jusson. Ezt a történetet alaposan kibővítve szívesen olvasnám rendes regényként is. A többiről nem tudnám ugyanezt elmondani, mert a legtöbbjük vagy az "egynek elmegy", vagy az "ezt időpocsékolás volt elolvasni" kategóriába esett.

Nagyon sok történetben előkerül a főzés és az ínycsiklandó ételek, amivel alapvetően nincs problémám, hiszen én is szeretek finomakat enni, de itt időnként olyan megvilágításban jött ez elő, hogy a főszereplőnőnek az volt kb. az egyetlen értékelhető erénye, hogy jól főz, és a férfi szereplő nagyjából emiatt szeret bele. Ez a fajta üzenet nem nagyon tetszett, szerintem több hangsúly eshetett volna a nők jellemére is.

A könyvbeli utolsó történetet nagyon különösenek tartottam, ez volt az egyetlen, ami tulajdonképpen a továbblépésről szólt, és úgy zárult, hogy a nő elhagyja a férjét egy másik férfi miatt. (Mivel 8 oldal az egész történet, remélem senki nem veszi rossz néven ezt a kis spoilert.) Nem értem azt sem, hogy első benyomásként hogy lehet az vonzó egy férfinak, hogy egy nő a konyhapénzt inkább ruhákra költi, hogy tudjon miben villogni. Nagyon furcsállom, hogy az utolsó helyet kapta ez a kötetben, hiszen így ez lett a lezárása az egész könyvnek, és valahogy ez a gondolat él tovább az emberben olvasás után, hogy nem illettek annyira össze a férjével, de semmi gond, talált egy másik férfit, aki mellett feltehetőleg majd kedvére költekezhet. Én egészen biztosan valami meghittebbet, romantikusabbat választottam volna az utolsó helyre.

Értékelésem: 2 / 5

További könyvek az írótól: Tökéletes ajánlat

Hasonló könyvek:
Starry Night
Csillagszóró - Karácsonyi történetek
Christmas on 4th Street

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése