2016. február 6., szombat

Drakula gróf válogatott rémtettei

http://moly.hu/konyvek/bram-stoker-drakula-grof-valogatott-remtetteiKlasszikus horror, ha cikornyásan megfogalmazott, ötletes történetvezetésű olvasmányra vágysz.

A történetből: Jonathan Harker Erdélybe utazik Drakula grófhoz, hogy a gróf londoni ingatlanvásárlását nyélbe üsse. Ám az út során minden ember, akivel találkozik, megpróbálja lebeszélni a látogatásról. Mikor megérkezik Drakula várába, csak még több furcsasággal kerül szembe, mígnem végül rájön, hogy a gróf fogságába esett.

Értékelésem: A történet nagyon jó volt, de a nyelvezete nagyon régies volt. Annyira, hogy nem mindig értettem a mondatokat, bár persze következtetni tudtam. Nagyon cikornyás volt a szöveg, és furcsa szóhasználatokkal kerültem szembe, ám néha nagyon jópofára sikeredett egy-egy mondat. A történet kellően izgalmas volt és sötét hangulatú, sokszor rejtélyes, sejtelmes, néha borzasztó.

A leírás minden esetben valamilyen visszaemlékezés volt: többnyire naplóbejegyzések, de néha újságcikkek, táviratok, levelek alkották a regény szövegét. Ezeken keresztül ismertük meg a szereplőket. Szerintem nagyon ötletes volt ez a forma, és a szereplők is érdekesek voltak. Talán a kedvencem Seward doktor volt, aki rendszeresen írt egyik pácienséről, egy elmebetegről; mókás volt olvasni a beszámolóit és ezáltal megismerni racionális gondolkodását. Szerelmi csalódásakor is a munkájába menekült, ám még a kikosarazás után is azonnal rohant segíteni a bajban.

A regény végét nagyon összecsapottnak éreztem, ami a történet rövidítéséből ered (ez nem a teljes fordítás, de sajnos csak ezt értem el a MEK-en). A regény első 80%-a nagyon szájbarágós volt, és ahhoz képest az utolsó 20%-ban olyan gyorsan pörögtek az események, hogy nem bírtam kapkodni a fejemet, és sokszor nem értettem, hogy pontosan mi történik és miért. AniTigerrel egyeztetve arra jutottunk, hogy az eredeti, teljes fordításban sokkal részletesebb a könyv lezárása, sőt még Utóhang is van, ami a mi verziónkból teljesen kimaradt. Ez elég szomorú, mert így bizony nem volt számomra egyértelmű a könyv vége, hogy pontosan mi is történt: meghalt-e Drakula, vagy pont hogy ő került fölénybe. Most már szerencsére tudom a választ, mert AniTiger is elmondta, és megnéztem az egyik filmet is, amiben szintén részletes volt a lezárás az eredeti regény alapján. Akárhogy is, még az összecsapott befejezéssel együtt is egy nagyon szórakoztató történetet kaptam, amit érdemes volt elolvasni.

Értékelésem: 4 / 5

Az egyik árnyjáték a Dracula (1992) című filmből.
A filmről: Az 1992-es Dracula című filmet néztük meg, ami az egyik legnépszerűbb változat, és AniTiger szerint ez az egyik, ami leginkább hű maradt a könyvhöz. Pedig ebben is voltak hozzáköltések, például Drakula egész kerek kerettörténetet kapott. Nagyon érdekes rendezői fogások voltak a filmben, sokszor művészinek éreztem, nekem különösen az árnyékokkal való játékok tetszettek. Azonban időnként elég undorító dolgokat mutattak (a könyv ennél sokkal finomabb volt), és sajnos a színészi játék is elég gyenge volt.

Hasonló könyvek:
A különös grófnő
A Bertram Szálló
The Monogram Murders

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése