2016. március 18., péntek

Gyilkos-Anders és barátai (meg akik nem azok)

http://moly.hu/konyvek/jonas-jonasson-gyilkos-anders-es-baratai-meg-akik-nem-azokTúlságosan lassú sodrású, kevés poénnal felszerelt történet egy furcsa, szedett-vedett társaságról.

A történetből: A regény egy szálló recepciósáról, egy a templomából elzavart lelkésznőről és egy gyilkosról szól, akik közös vállalkozásba kezdenek. Előbbi kettő felveszi a mindenféle verésekre, csonttörésekre vonatkozó megrendeléseket és intézi a pénzügyeket, míg utóbbi a kivitelezést végzi. Még szerencse, hogy a gyilkos nem tud számolni, így a recepciósnak és a lelkésznőnek több marad a bevételből. A bajok akkor kezdődnek, amikor a gyilkos Bibliaórákat kezd venni a cseppet sem hívő lelkésznőtől.

Értékelésem: Abban reménykedtem, hogy ez a regény visszahozza az író első könyvének (A százéves ember...) fergeteges humorát, de ezúttal végre az atombomba téma nélkülözésével. Habár atombomba tényleg nem volt, és a szereplők is ígéretesek voltak, mégsem váltotta be a reményeimet. Az én szememben sajnos csökkenő színvonalat mutatnak az író sorra megjelenő regényei.

Sokszor túlságosan lassúnak éreztem a történetet, szerintem rengeteget lehetett volna húzni a szövegből, és ez csak a javára vált volna. Maga a cselekmény és a szereplők is érdekesek voltak, kiváló humorforrásként szolgálhattak volna, mégis csak ritkán lett vicces. A történet közel sem olyan szövevényes, mint az író korábbi regényei. Én nem ajánlom a könyvet, inkább válaszd A százéves embert, ha még nem olvastál az írótól!

Értékelésem: 2,5 / 5
Hasonló könyvek:
A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt
Szennyből az angyal
The Heist

Kövess Bloglovin-on

2 megjegyzés:

  1. Hű! "A százéves ember, aki kimászott..." 5 csillaga után meredek a 2,5 ugyanattól az írótól. :D (Pedig ennek szimpatikusabb a fülszövege, borítója, címe...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, de elég nagy csalódás volt ez a könyv, és sokszor untam. Volt, hogy annyira nem volt kedvem folytatni, hogy inkább elkezdtem egy új könyvet olvasni. :D A stílusa egyébként ugyanaz, de A százéves ember fényévekkel jobb. :)

      Törlés