2016. április 17., vasárnap

Hercules munkái

http://moly.hu/konyvek/agatha-christie-hercules-munkaiÖsszecsapott történetek érdekes ötletmagokkal.

A történetből: Poirot lassan nyugdíjba vonulna, de előtte még szeretne elvállalni néhány kiemelkedő esetet karrierje megkoronázásaként. Kitalálja hát, hogy névrokona, Herkules 12 nehéz, emberpróbáló feladatához méltóan ő is 12 utolsó esetet vállal el, olyanokat, melyek rendkívüli következtetőkészséget igényelnek, és melyekbe másoknak bizonyára beletörne a bicskájuk. A regény ezt a tizenkét esetet meséli el.

Értékelésem: Poirot ezúttal csalódást okozott. Nagyon összecsapottnak, és túlságosan erőltetettnek tűntek a történetek. Nyilvánvaló, hogy az ilyen rövid elbeszélések nem lehetnek igazán alaposan kidolgozottak, de ezek akkor se ütötték meg a mércét. Olvastam korábban a Poirot első esetei című kötetet is, mely szintén rövid történetekből áll, és az sokkal élvezetesebb volt (sőt, kifejezetten tetszett). Ebben viszont sokszor már az elején rá lehetett jönni a bűnügy megoldására, vagy éppen fordítva: annyira elbonyolított volt az eset, hogy teljesen kiszámíthatatlanná, nehezen követhetővé vált tőle.

Némelyik történetben felismertem olyan ötleteket, melyek más, hosszabb Poirot-regényekben is megjelennek bővebb kidolgozással. Ez persze nem feltétlenül rossz, én örültem, amikor egy-egy ilyet felfedeztem, és felevenítettem azt a másik esetet. Fájdalmas volt viszont, hogy Agatha Christie mind a 12 történetre ráerőszakolta a görög/római Herkules-mitológia párhuzamát, jól az orrunk alá dörgölte, és szájba is rágta, hogy ez most miért a Nemeai Oroszlán története, és az oroszlánnak mi feleltethető meg, stb. Egy szó mint száz, hiába voltak érdekes ötletek a regényben, nem esett jól olvasni. Ez most nem nyerte el a tetszésemet.

Értékelésem: 2 / 5

Hasonló könyvek:
A különös grófnő
A Bertram Szálló
Kakukkszó

Kövess Bloglovin-on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése